چیلر هوا خنک اسکرال

به بیان دیگر چیلر هوا خنک اسکرال دستگاهی است که برای خنک کردن آب مورد نیاز محیط های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می شود. چیلرها با تکیه بر چرخه تبرید تراکمی به این امر دست می یابند. بر این اساس مبرد مایع ابتدا با جذب گرما در مبدل حرارتی اواپراتور به گاز تبدیل می شود. سپس طی چرخه ای مشخص چیلر هوا خنک اقدام به خنک سازی محیط می کند.

کمپرسور اسکرال چیلر هوا خنک

سپس این گاز وارد کمپرسور شده و دما و فشار آن افزایش می یابد. از آنجایی که کمپرسور قلب تپنده چیلرها است، این دستگاه ها بر اساس کمپرسورهایشان دسته بندی می شوند:

  1.  سیلندر پیستونی
  2. سانتریفیور
  3. اسکرال
  4. اسکرو
  5. روتاری

آیا می دانید طرز کار چیلر هوا خنک به چه صورت است؟


در کمپرسور اسکرول سه عملیات مکش، تراکم و تخلیه بر عهده دو مارپیچ حلزونی انجام می شود. گاز بین دو حلزونی، یکی ثابت و دیگری متحرک محبوس می شود، سپس با حرکت حلزونی متحرک به سمت مرکز، گاز فشرده می شود. در نهایت گاز فشرده در جلوی خروجی قرار می گیرد و به سمت کندانسور هوایی خارج می شود. کمپرسورهای مورد استفاده در چیلر هوا خنک اسکرال، کمپرسورهای Bitzer یا Danfoos هستند. به وسیله این موارد عنوان شده می توان  تضمین کرد که کارکرد بسیار مناسبی برای چیلر هوا خنک فراهم می شود.

 

بررسی کمپرسور اسکرال چیلر هوا خنک

کندانسور هوایی چیلر هوایی کندانس

گاز گرم شده و فشرده شده وارد کندانسور هوایی می شود که می تواند از نوع کندانسور کویلی و یا از نوع میکروکانال باشد. مزایای کندانسور میکروکانالی در چیلر هوا خنک اسکرال بدین صورت است که به دلیل نسبت سطح به حجم بالا، انتقال حرارت بین مبرد و هوای عبوری توسط فن کندانسور بسیار بهینه می شود و بنابراین حجم مبرد کاهش می یابد. میکرو کانالی که برای این مورد استفاده می شود می تواند از نوع تولید شده شرک هوای ناب باشد و یا از نوع خارجی آن که بسته به سفارش مشتریان هر کدام ارائه می شود، برای خرید چیلر هوا خنک با قیمت مناسب و کیفیت بالا کافیست با مشاوران ما در تماس باشید.

تجهیزات کنترلی

در نهایت مایع مبردی که از کندانسور خارج می شود وارد زیرسیستم سیکل تراکم و شیر انبساط تولیدی شرکت هوای ناب باران می شود. مایع مبرد کم فشار وارد اواپراتور شده و سیکل تبرید تراکمی طبق اصول ادامه می یابد.

 

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بررسی جامع چیلر هوا خنک (مزایا، قیمت، طرز کار و مصرف برق) را بخوانید.

 

چیلر اسکرال (چیلرهای تراکمی مجهز به کمپرسور اسکرال)

کمپرسورهای اسکرال معمولاً در چیلرهای کم ظرفیت (5 تا 100 کیلووات به ازای هر کمپرسور) و عمدتاً در پروژه های تهویه مطبوع استفاده می شوند. این کمپرسورها شامل دو مارپیچ حلزونی (اسکرال) جهت افزایش فشار گاز مبرد می باشند. در واقع بدین صورت کار می کنند که اغلب یکی از آن ها ثابت بوده و دیگری بدون گردش، دایره وار می چرخد. به طوری که پس از مکش گاز مبرد به درون مارپیچ ثابت، بواسطه چرخش مارپیچ دوار، گاز بین دو مارپیچ متراکم شده، سرانجام از فضای میانی مارپیچ ثابت، تحت فشار خارج می گردد.

 

بخوانید: شرایط نصب چیلر هوا خنک جهت راه اندازی

 

در اصطلاح کمپرسورهای اسکرول در دسته کمپرسورهای Hermetic قرار می گیرند که در واقع به معنای کمپرسورهای مهر و موم شده می باشد؛ به بیان دیگر در آنها تمام لوازم جانبی در یک قاب فولادی جوش داده شده قرار دارند. بنابراین در عمل در صورت خرابی این کمپرسورها امکان تعمیر وجود ندارد و تنها راه حل موجود تعویض کمپرسور است. از آنجایی که امکان لحیم کاری مجدد هوزینگ، با کیفیت کارخانه ای و کاملاً هوابند و آب بند نمی شود باید اقدام به تعویض آن نمود.

 

عکسی از چیلر تراکمی هوا خنک

 

مزایای چیلر هوا خنک اسکرال

  1. قابلیت کارکرد در مناطق با رطوبت نسبی بالا در چیلرهای تراکمی اسکرال هواخنک
  2. عدم نیاز به برج خنک کننده و عدم مصرف آب در چیلرهای تراکمی اسکرال هواخنک
  3. نصب و نگهداری بسیار آسان
  4. کارکرد با صدای بسیار پایین در مقایسه با انواع کمپرسورهای دیگر به دلیل عدم وجود قطعات متحرک زیاد
  5.  کارکرد بدون لرزش
  6.  مصرف برق در بهینه ترین حالت به دلیل استفاده از چندین کمپرسور اسکرال
  7.  امکان کارکرد دستگاه حتی با سوختن یکی از کمپرسورها
  8.  طراحی و ساخت با توجه به محل پروژه
  9.  دارای طول عمر بالا
  10. ابعاد مناسب و کوچک و امکان نصب در فضای آزاد

کاربرد چیلر هوا خنک اسکرال

  1. ساختمان های اداری
  2.  در رستوران ها و تالار ها
  3.  در صنایع داروسازی
  4.  صنایع تزریق پلاستیک
  5. انبارهای نگهداری محصولات با شرایط نگهداری خاص و ویژه
  6.  بیمارستان ها
  7. انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی

قیمت چیلر هوا خنک اسکرال

هنگام خرید چیلر هوا خنک، پارامترهای مختلفی بر قیمت آن تأثیر می گذارد. مواردی مانند کیفیت قطعات استفاده شده در چیلر هوا خنک اسکرال، قطعات به کار رفته و نوع کمپرسور و کندانسور، بالای صفر یا زیر صفر بودن چیلر، حاشیه سود سازنده و بسیاری پارامترهای دیگر که باید به دقت در نظر گرفته شوند.

توصیه ای که در این زمینه می توان انجام داد مراجعه به سازنده و اطمینان از کیفیت بالای قطعات به کار رفته است. اگر به دنبال چیلر هوا خنک با کیفیت هستید کافیست با مشاوران ما در تماس باشید.

 

نگاهی به عوامل موثر بر قیمت چیلر هوا خنک اسکرال

انتخاب مبرد مناسب برای چیلر هوا خنک اسکرال

در کمپرسورهای اسکرول نمی توان تشخیص داد که کدام مبرد بازده بالاتری (COP) خواهد داشت. زیرا نتایج در کمپرسورهای مختلف متفاوت است. اما حقیقت این است که عملاً تفاوت قابل توجهی بین مبردهای مختلف از نظر بازده کمپرسور اسکرول وجود ندارد.

نکته مهم در مورد کمپرسورهای اسکرول این است که این کمپرسورها حجم جابجایی بسیار کمی دارند. به عبارت دیگر، در مقایسه با کمپرسورهایی مانند کمپرسورهای اسکرو، می توانند حجم کمتری از گاز را متراکم کنند. به همین دلیل ظرفیت سرمایش و تولید آن کمتر از کمپرسورهای اسکرو است. بنابراین، در کمپرسورهای اسکرول اغلب سعی می کنند تا حد امکان از مبردهای با چگالی بالا (مانند R22، R407C و R410A) برای جابجایی جرم بیشتر مبرد استفاده کنند. بنابراین استفاده از مبرد R134a که چگالی پایینی دارد در این کمپرسورها چندان متداول نیست مگر در شرایط آب و هوایی گرمسیری که به دلیل فشار کاری بسیار کمتر این مبرد گزینه بسیار مناسبی است. همچنین لازم به ذکر است که مبرد R22 به دلیل اثرات مضر آن بر محیط زیست و ممنوعیت جهانی آن در حال حاضر نباید در سیستم های تبرید استفاده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چیلر هوا خنک و ارتباط با کارشناسان ما می توانید بر روی لینک کلیک کرده و یا با شماره های ۰۹۱۲۹۴۰۶۳۶۰ – ۶–۰۲۱۴۴۳۶۵۰۱۵ در تماس باشید.

خرید چیلر هوا خنک اسکرال

قطعاً اشخاصی که به دنبال خرید چیلر هوا خنک هستند، بسیار بر این موضوع باید دقت کنند که شرکت ارائه دهنده از چه قطعات و دستگاه هایی برای ساخت چیلر هوا خنک اسکرال استفاده می کنند. به این دلیل که دستگاه ها و قطعات با کیفیت بالا می تواند یک چیلر بسیار با کیفیت و مناسب را تولید کند.

چیلر اسکرال یا اسکرو؟ کدام یک را خریداری کنیم

همانطور که در بالا ذکر شد، در برخی از ظرفیت های چیلر تراکمی (عموما بین 70 تا 960 کیلووات) می توان از هر دو نوع کمپرسور اسکرال و اسکرو استفاده کرد. اما اکنون که به نوعی مشخصات این کمپرسورها را می دانیم، باید یک مشاوره کامل در این زمینه از طرف کارشناسان ما دریافت کنید، با این کار خرید چیلر هوا خنک اسکرال یا اسکرو بسیار به صرفه تر برای شما در می آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن