عکس شرایط نصب چیلر هوا خنک جهت راه اندازی

شرایط نصب چیلر هوا خنک جهت راه اندازی

چیلر های گزینه های بسیار مناسبی از این جهت هستند که سرمایش و یا گرمایش را در فصول مختلف برای فضاهای مختلف مانند مجتمع های تجاری و مسکونی و… فراهم کند تا بیشترین استفاده را نیز داشته باشیم. در کنار این موارد یکسری شرایط نصب چیلر هوا خنک جهت راه اندازی وجود دارد که لازم است از آن با خبر باشید تا به مشکلات احتمالی بر نخورید.

نگاهی اجمالی به تعریف چیلر

چیلر یکی از پرکاربردترین سیستم های خنک کننده است که از خنک سازی آب بستر مناسبی را برای خنک سازی تجهیزات خنک کننده فراهم می کند. چیلر در انواع مختلفی مانند چیلر تراکمی و چیلر جذبی تولید می شود. در واقع نمی توان از سایر سیستم ها مانند اسپیلت و کولر ها برای خنک سازی فضاهای بزرگ استفاده نمود زیرا توانایی این کار را به هیچ وجه ندارند پس چیلر ها جایگزین های مناسبی به حساب می آیند.

عکسی از چیلر و تجهیزات آن
استفاده از چیلر راهکار مناسبی برای خنک سازی محیط است

نحوه نصب چیلر هوا خنک

وظیفه و یا به عبارتی طرز کار چیلر هوا خنک گرمایش و سرمایش مناسب برای تامین گرما در زمستان و سرما در تابستان در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی یا محل مورد نظر شما می باشد. در ساخت دستگاه خنک کننده از اجزا و قطعات مختلفی استفاده می شود. عملکرد و عملکرد چیلرها به شدت به نحوه نصب چیلرهای وابسته هستند. نتایج گزارش نشان می‌دهد که بیشتر آسیب‌های وارد شده به چیلر هوا خنک به دلیل عدم داشتن علم و تخصص کافی افراد نصب‌کننده چیلر است پس پیشنهاد می شود توسط افراد حرفه ای این کار انجام گردد.

شروع راه اندازی و نصب چیلر هوا خنک

در صورتی که شرایط نصب چیلر هوا خنک جهت راه اندازی را نداشته باشید علاوه بر از دست رفتن هزینه هایی که کرده اید دستگاه نیز به مشکل خورده و بازده خوبی نخواهد داشت. در ادامه به معرفی موارد مهم خواهیم پرداخت.

زیر سازی مناسب

ابعاد و اندازه چیلر نسبتا بزرگ است و از آنجایی که قطعات زیادی دارد، نسبتا سنگین است به همین دلیل ساخت یک بستر مناسب برای چیلر و زیر سازی بسیار مناس برای نصب چیلر هوا خنک بسیار مهم است. برای گرفتن حداکثر توان از دستگاه و جلوگیری از خرابی های پیشنهادی،باید از محکم بودن و ایمن بودن محل مورد نظر مطمئن شوید. نکته دیگری که در نصب چیلر هوا خنک باید به آن توجه کرد، قرار دادن پایه های دستگاه بر روی سطحی کاملا صاف است.در غیر این صورت عملکرد و کارکرد دچار اختلال خواهد شد.

 

زیر سازی مناسب برای چیلر هوا خنک
یکی از حالت هایی که برای زیر سازی مناسب است را می توانید ببینید

انتخاب محلی مناسب

خوب است بدانید که یکی از مهم ترین گام ها و شرایط نصب چیلر هوا خنک جهت راه اندازی انتخاب فضا و محل مناسب می باشد. از آنجایی که چیلرهای تراکمی از مایع برای سرمایش استفاده می کنند، بهترین مکان برای نصب چیلر هوا خنک فضا آزاد است. محل انتخاب شده برای نصب چیلر باید دارای وسعت مناسبی داشته باشد. اگر محل نصب چیلر خیلی کوچک باشد، نصب چیلر مشکل می شود و از طرفی قطعاتی مانند اواپراتور، کندانسور و کمپرسور با مشکل جدی مواجه می شوند.

تامین آب مورد نیاز چیلر

چیلر آب خنک این وظیفه را به عهده دارد که آب را خنک کرده و آن را به دستگاه های دیگر منتقل می کند که برای عملکرد صحیح باید این آب بدون هرگونه رسوب و ناخالصی باشد تا خللی ایجاد نشود زیرا آب شهری به دلیل ناخالصی های موجود در ترکیب خود به تدریج لوله ها را مسدود می کند، در نتیجه این حادثه، سیکل کاری دیگر نمی تواند عملکرد نرمالی داشته باشد. توصیه می کنیم برای تامی آب مورد نیاز از یک دستگاه تصفیه کننده و یا سختی گیر استفاده کنید.

نکات مهم هنگام لوله کشی

یکی دیگر از مهم ترین مراحل نصب لوله کشی مناسب و اصولی است که از شرایط نصب چیلر هوا خنک جهت راه اندازی لوله کشی منظم و تمیز است که در این بین باید به دقت آبگیری شوند.

 

عکس لوله کشی چیلر هوا خنک
یک نمونه از طریقه لوله کشی چیلر هوا خنک را در این عکس مشاهده می کنید

دسترسی به تابلو برق

برای تامین برق مورد نیاز و انرژی الکتریکی لازم و همینطور کارکرد مناسب قطعات سیستم بسیار این مورد مهم است، بنابراین باید امکان دسترسی سریع به تابلو برق در محل نصب چیلر وجود داشته باشد. همینطور برق مناسب برای راه اندازی بسیار حیاتی است.

نصب مینی چیلر و راه اندازی آن

مینی چیلر ها در واقع همان چیلر های تراکمی هستند که برای خنک کردن محیط های ساختمانی و فضاهای تجاری و اداری کوچکتر طراحی شده اند. تفاوت اصلی چیلر های کوچک و چیلر در این است که ظرفیت خنک کنندگی مینی چیلر نسبت به سایر نوع های آن کمتر می باشد.

شرایط نصب چیلر های صنعتی جهت راه اندازی

اگر دقت کنید می توانید به وضوح ببینید که ساختار چیلر تراکمی و چیلر صنعتی کاملاً شبیه به هم هستند. در واقع چیلر صنعتی زیر مجموعه ای از چیلر تراکمی است. مهمترین تفاوت چیلرهای صنعتی با چیلرهای دیگر در ظرفیت خنک کنندگی این چیلرها و مدت زمان استفاده از آنها است. نصب و راه اندازی چیلرهای صنعتی مانند سایر انواع چیلرها نیازمند دانش و تجربه بالایی هستند که تیم هوای ناب برای شما این خدمات را ارائه می دهد.

حمل و نقل چیلر هوا خنک

چگونگی حمل و نقل بسیار حائز اهمیت می باشد. شرکت های تولید کننده یا عرضه کننده چیلر هوا خنک وظیفه انتقال دستگاه به محل نصب را بر عهده دارند. برای جلوگیری از بروز مشکل، بهتر است محل تحویل دستگاه را روی شاسی چیلر که در موتورخانه یا پشت بام ساختمان قرار دارد بنویسید. دو حالت مناسب همواره وجود دارد که می توان به وسیله جرثقیل یا لیفتراک جابجایی را انجام داد.

هزینه نصب چیلر هوا خنک

همواره برای نصب یکسری موارد مهم و تاثیر گذار دخیل هستند. تعداد واحدها و نوع چیلر عواملی هستند که بر هزینه نصب چیلر تاثیر می گذارند. ضمناً هزینه نصب چیلر بسته به شرایط و دستمزد کارشناس متفاوت است. برای اینکه از تمامی این موارد با خبر شوید و هزینه ها را بر آورد کنید می توانید با کارشناسان ما در تماس بوده و یا در وب سایت ما ثبت درخواست کنید. ۶–۰۲۱۴۴۳۶۵۰۱۵

 

هزینه نصب و راه انداری چیلر هوا خنک
بهتر است قبل از خرید ابتدا محل نصب چیلر هوا خنک را بررسی کنید

خرید چیلر هوا خنک با ضمانت

شرایط نصب چیلر هوا خنک جهت راه اندازی و عوامل مهم و تاثیر گذار برای افزایش راندمان این دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم تا شما عزیزان در انتخاب و نصب دچار مشکل نشوید. تیم ما سال تجربه و تخصص را صرف این کرده تا دستگاه ها را با آخرین روش و متد های روز دنیا تولید و عرضه کند تا شما بهترین خرید را داشته باشید. از طرفی کارشناسانی حرفه ای در این زمینه در نظر گرفته تا بتوانید بر حسب نیازتان و عوامل موثر دیگر یک خرید بسیار مناسب داشته باشید. برای استعلام قیمت کافیست با ما تماس گرفته تا از آخرین قیمت ها با خبر شوید: ۷–۰۲۱۴۴۳۳۶۸۰۶ – ۰۹۱۲۹۴۰۶۳۶۰ 

فقط افراد مجاز و آموزش دیده باید به منظور نصب چیلر هوا خنک، تعمیر و بازرسی به آن دسترسی داشته باشند و اقدامات اولیه را انجام دهند. بعد از اینکه چیلر را خریداری کردید و زمانیکه دستگاه آماده نصب می باشد باید برای بازبینی صدمات احتمالی وارد شده حتماً بررسی ها را انجام دهید.در صورتی که دستگاه آسیبی دیده بهتر است سریعاً به فروشنده اطلاع دهید تا اقدامات مربوطه انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن